I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, 19 November 2012

New semester babe!here i go=)

Assalammualaikum..in d name of ALLAH..most merciful n most compasionate..

hyep semua...how life's?sihat tak...alhamdulilah if sihat....urm act ramai yg tak berapa sihat sangat ni  kan. since masuk new sem, sy tgk ramai juga student yg pergi pku..haaa..camne pulak sy tahu kan..tadi sy temankan bff sy pergi pku..dia tak berapa sihat sangat..kesian dia,..get well soon kakak=)..btw,back to our title..yeah...dah sem 5 dah..mean final year lah lebih kurang tuuu...hee..how exited!






sy tak sangka dah final year..masa berlalu begitu pantas hingga sy tak perasaan pun..dunia oh dunia..New sem,new perspective,new mission and vission...alhamdulilah... so far hidup dapat diteruskan even macam-macam dugaan. but alhamdulilah, i got d experience and take d lesson from all d mistake. frankly i said, that i'm really give up. but ALLAH always by my side. i'm strong enough and insyaallah i'll go through all diz pain.. =) subject sem 5 a quite interestin  plus tough too..heee..sem 5 cuba untuk yg terbaik kan. at least , we put d high effort, insyaallah everythin gonna b fine.btw,just wanna wish luck to all engineerin student especially elect...try ur best ok..

study like a war..many obstacles that u must overcome..FIGHTIN for it until finish and u'll win..insyaallah..trust in ALLAH plan..

ok lah..itu saja nak mention untuk sem 5 ni..if ada pape interestin story,i'll update later yarh..take care allz..salam..

Thursday, 15 November 2012

pergilah terbang jauh=')










Hari ini, langit menangis lagi. Bertapa derasnya turun seolah-olah memahami apa yg 
berlaku.walaupun dah lama berlalu dan redha dengan apa  yg terjadi, tapi dia tetap ingat persahabatan itu. Persahabatan yg ikhlas tanpa ada keraguan, dia menghulurkan persahabatan itu dulu walaupun dia tahu dia tak yakin. Tapi mungkin dia punya kekuatan untuk teruskan. Hari yg berlalu indah sangat bagi dia walaupun kadang-kadang dia terluka. Dia biarkan saja selagi dia boleh bertahan untuk sahabatnya itu, dia tetap akan bertahan. Dia memang selalu akan ambil berat, dia akan selalu risau dan dia  juga akan mengiyakan  apa-apa pun tentang sahabatnya asalkan dia nak  nampak senyuman yg sentiasa terukir di bibir sahabatnya itu. 


   Satu hari, tiada  mendung atau hujan, petir pula datang menyambar. Entah di mana silapnya,  persahabatan yg dibina selama ini hilang macam tu saja. Dia cuba untuk mempertahankan, tapi ianya Cuma dalam hati. Tak mampu di  ucapkan kerana egonya terlalu tinggi. Yarh, ego itu musnahkan segala kegembiraannya  selama ini. Dia menangisi untuk itu, tapi semuanya dah berakhir. Tak guna menyesal bila semuanya dah hilang. Akhirnya dia biarkan semuanya berlalu. Dia hanya mampu mendoakan dan melihat daripada jauh saja.



     Rasanya, masa pantas berlalu. Dia buang kenangan itu jauh-jauh. Pergilah terbang ke mana saja asalkan dia bahagia. Walaupun sahabat itu dah tak ada, tapi  persahabatan itu tetap kekal dalam hatinya. Dia mungkin rindu untuk memanggil nama sahabatnya itu, tapi sayangnya dah tak berkesempatan. kemaafan hanya mampu meleraikan. Dia percaya, apa yg berlaku ALLAH dah tentukan yg terbaik. 


“boleh terjadi jika kamu sukakan sesuatu itu, padahal ia tidak baik bagimu…bahkan apabila kamu tidak suka akan sesuatu itu, padahal ia baik bagimu”..surah al-baqarah

Tuesday, 6 November 2012

Percaya CintaNYA =)




Hujan yg turun membasahi bumi seakan memahami apa yg berlaku. Walaupun hanya sekadar hujan, tapi di sebalik itu tersimpan satu cerita yg sukar di gambarkan. Dia cuba mencari kesilapan itu lagi walaupun berkali-kali dia cuba perbaiki. Entah mana  silapnya kali ini, semakin hari semakin resah. Dia kembali bangkit untuk dirinya sendiri, tapi kadang-kadang dia tak mampu. Dia hanya  mampu tersenyum bagi menyembunyikan segala kepahitan dalam dirinya. Kalaulah dia boleh luahkan apa yg terpendam, kalaulah dia boleh mencapai apa yg dia nak macam dulu. But everything is ruinned. Dia masih lagi tertanya-tanya, apakah yg patut dia buat untuk perbaiki semuanya. Dia mencurahkan segala-galanya, tapi satu pun tak berhasil. Kenapa ALLAH ?kenapa ? dia menangisi kegagalan itu lagi, penat sebenarnya. Usaha yg dia pelu lakukan berkali-kali ganda daripada yg lain. Tapi mungkin bagi ALLAH tak mecukupi lagi.  Dia mula rasa putus asa untuk teruskan, dia takut untuk menghadapi hari seterusnya. Sebenarnya dia bukanlah orang macam tu. Hari yg berlalu sepi tanpa ada sinarnya. Dunia ni bagaikan gelap tanpa cahaya mentari yg pernah menyinari hidupnya dulu.

    Di sudut sepi itu, dia  kembali menatapi segala kejayaan yg pernah dia kecapi. Kejayaan yg benar-benar dia tidak pernah sangka. Dia lah harapan keluarga dan cikgu-cikgu di sekolah  selalu meletakkan harapan yg tinggi pada dirinya dulu. Tapi kenapa dia tak boleh buat bila di peringkat menara gading. Kenapa? Susah sangat ke? Dia hilang semuanya, hilang dah.  Argghh. Dia menutupi segala kenangan yg gelap  di belakang. Dia tinggalkan apa yg pernah berlaku. Kalau boleh jangan ulanginya walaupun hanya sedetik.
  
     Dia bangkit semula dengan semangat yg baru walaupun kadang-kadang ada suara yg berbisik bagi melunturkan semangatnya . Tapi cepat-cepat dia tolak tepi. Dia buang apa yg membuatkan dia jatuh. Tak mudah sebenarnya. Mungkin bagi dia untuk beri semangat pada orang lain sangatlah mudah. Bila pada diri sendiri, ya ALLAH macam ada satu burden yg sangat berat untuk kembali semula. Dia perlu belajar memperbaiki kelemahan yg ada. Dia perlu mencari ruang yg luas bagi dia bergerak bebas mencari apa yg hilang. Dan yg paling penting sekali, dia perlu menjaga cintaNYA. Dia harus percaya dengan ketentuan yg ALLAH dah tetapkan untuk dirinya. Tak ape lah. Sabarlah wahai hati. Kekuatan dalaman especially mental bagi menghadapi hari seterusnya sangat penting bagi dia. Mungkin si peneutralisasi pilu sentiasa memberi semangat kepada dirinya dulu, tapi kali ini dia harus berdikari tanpa mengharapkan sesiapa. Terbanglah jauh, rentaslah langit ke mana saja dia pergi. Semoga ALLAH permudahkan  segala-galanya dan berjaya kelak ……………….